In de polder bij Andel ligt een geitenboerderij die bij de laatste tien genomineerden is geëindigd voor de titel Agrarisch Ondernemer van het jaar 2018. Een prestatie waar Johan en Elli van ’t Sant terecht trots op zijn. In amper vijf jaar tijd vond hun zelf geproduceerde geitenijs onder de naam Lekker Gemekker zijn weg door heel Nederland. De marketing rondom dit heerlijke ijs is een aandachtspunt. Johan laat studenten van de HAS Hogeschool in Den Bosch onderzoeken hoe dit ijs qua beleving nog beter in de markt gezet kan worden.
Het team bestaat uit vijf studenten van verschillende studierichtingen van de HAS Hogeschool in ’s-Hertogenbosch. Door middel van de verschillende specialisaties vanuit de opleidingen en de nieuwe kennis die wordt opgedaan kunnen deze studenten de onderneming helpen om zich te verbeteren en zo nieuwe omzet te genereren.
De opdrachtgever Johan van ’t Sand van Lekker Gemekker heeft ons gevraagd om meer duidelijkheid rondom het product te creëren. Het is niet altijd duidelijk voor de klant met wat voor soort ijs ze precies te maken hebben. Er moet meer duidelijkheid komen, dat het om ijs van geitenmelk gaat en niet op basis is van koemelk. Daarnaast moet het duidelijk zijn dat het om ambachtelijk ijs gaat, aantrekkelijker voor de klant en zo een meerwaarde voor het product creëert.
Wat is een minor?
Een minor is een verplicht half jaar onderwijs naar keuze, van 30 studiepunten (ects). Een minor levert je nieuwe inzichten op en hiermee geef je een eigen kleur aan je studie. Dat is belangrijk als je later gaat solliciteren. Zo kun je jezelf onderscheiden van anderen. Met jouw minorkeuze laat je zien waar jouw interesses liggen. De minor proeven aan ondernemerschap is een ontdekkingsreis naar het ondernemerschap. Deze minor geeft de studenten inzicht in wat ondernemen inhoud.